15.02.2023

Czy Polacy chętnie zamawiają jedzenie z dowozem?

Powrót

Ostatnie lata w Polsce to dynamiczny wzrost zainteresowania Polaków jedzeniem z dowozem. Coraz chętniej korzystamy z tego typu usług lokali gastronomicznych, a duży wpływ na to miała pandemia koronawirusa. Czy jako społeczeństwo chętnie korzystamy z usług gastronomicznych z dowozem?

Blisko 3/4 Polaków zamawia jedzenie z dowozem

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym na początku 2022 roku dla Rebel Tang przez ARC Rynek i Opinia, już blisko 3/4 dorosłych Polaków minimum raz w roku korzysta z zamawiania jedzenia na wynos. Z oferty takiej w roku kalendarzowym korzysta aż 72% osób. Wzrost zainteresowania tego typu usługami oraz wzrost zaufania wobec restauracji i lokali wydających jedzenie na wynos związany jest m.in. z wybuchem pandemii koronawirusa i faktem, że na wiele miesięcy tradycyjne restauracje zostały zamknięte. Wymusiło to przemodelowanie biznesu i wiele podmiotów kontynuowało działanie, oferując swoje posiłki na wynos. Kolejnym czynnikiem wpływającym na zainteresowanie posiłkami z dowozem jest wzrost tempa życia Polaków i fakt, że mamy co raz mniej czasu wolnego. Często dla wygody, oszczędności czasu lub przyjemności decydujemy się na zamówienie jedzenia z dowozem.

Popularne sieciówki i mniej znane lokale

Obecnie w Polsce dostępna jest bardzo szeroka oferta gastronomiczna. Można skorzystać z jedzenia z dowozem zarówno w popularnych sieciówkach, jak i w mniej znanych restauracjach. Duży wpływ na rozbudowę tej oferty miało pojawienie się w Polsce firm, które specjalizują się w dowożeniu jedzenia z lokali gastronomicznych. Dzięki temu właściciel lokalu nie musi decydować się na zakup floty i zatrudnienie dodatkowych osób, co wiążę się ze wzrostem kosztów operacyjnych biznesu. Wśród firm oferujących dowóz jedzenia na wynos z wybranych restauracji znajdują się m.in.: Pyszne.pl, UberEats, Glovo czy też Wolt. Za ich pośrednictwem można zapoznać się z ofertą wybranych restauracji, sortować je pod kątem preferowanej kuchni, a także złożyć zamówienie. Wszystko z poziomu aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Łatwość korzystania z tego typu usług również przekłada się na wzrost zainteresowania jedzeniem z dowozem, a przewoźnicy dodatkowo zachęcają klientów akcjami promocyjnymi i rabatami. Wzrost zainteresowania jedzeniem z dowozem powinien się utrzymać w najbliższych latach.

Jak utrzymać klienta na dłużej?

Oferując jedzenie na wynos, warto postawić na wysokiej jakości produkty, w tym opakowania na żywność czy też sztućce. Świadomi klienci zwracają uwagę na to, z jakiego tworzywa są wykonane opakowania oraz to, czy ich stosowanie z jedzeniem jest bezpieczne. Jako Bittner oferujemy sprawdzone opakowania dla gastronomii, które spełniają najwyższe rynkowe standardy i są zgodne z obowiązującymi przepisami. Dzięki temu łatwiej utrzymać klienta na dłużej. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!